Bestuursleden

Stichting Alleengeboren Tweelingen Nederland (St. ATN) is opgericht op 21 december 2017.

IMG_4418.JPG

Aranka Reeuwijk-Willems, oprichtster van de stichting, is in het dagelijks leven werkzaam als therapeut/coach/trainer specifiek voor alleengeboren tweelingen. Uit eigen ervaring, maar ook vanuit haar professie weet zij als geen ander hoe het is om een onverklaarbaar gevoel van ‘iemand missen’ te hebben en hoe belangrijk het is om de tijd te nemen om te rouwen en je verlies een plek te geven. "Pas als je ruimte voor de rouw hebt genomen, kun je weer liefhebben en je eigen plek innemen en het leven in stappen. Dat gun ik iedere alleengeboren tweeling!"

Aranka Reeuwijk-Willems
"Omdat iedere ziel recht heeft op z’n eigen plek"
IMG_4413.JPG

In het dagelijks leven is ze coach met als aandachtsgebied gedrag. Verwondert zich graag over het ‘waarom mensen doen wat ze doen’. Schoolt zich steeds verder in pre-, perinataal en vroegkinderlijke problematiek en begeleidt de volwassenen van nu. Tenslotte is iedereen kind geweest. “Ik ben alleen gekomen met een reden. Ik mag vol mijn eigen leven leiden zonder mezelf in te houden omdat mijn andere helft niet mee kwam.” Zodoende kom je deze 1000-poot tegen als coach maar ook als evenementen-organisator.

Eveline Noordegraaf
“Iedereen mag vol zijn eigen leven leiden zonder zichzelf in te houden.”
Profielfoto-07-06-2019-02.png

Ditta, een van een tweeling, weet recent dat ze een van een drieling is. Nieuwsgierig naar hoe het leven werkt had ze veel puzzelstukjes al verzamelt. Nu past alles in een. “Als coach 'weet' ik dat schitteren in grootsheid de opdracht is”. Ditta helpt de ervaringen van je leven, te vertalen naar hoe je schitterend kunt bijdragen in je werk en je leven.

Ook als moeder van een alleen geboren tweelingzoon weet Ditta hoe belangrijk het is dat er meer bekend wordt over de alleen geboren tweeling thematiek. Daar draagt ze heel graag haar steentje aan bij.

Ditta van Vark-Beun
"Schitteren in grootsheid is de opdracht voor ieder mens."

In haar werk ziet ze hoe mensen kunnen worstelen met het opkomen voor zichzelf om te ervaren dat ze er gewoon mogen zíjn en te weten wie ze werkelijk zijn. Zelf heeft ze ontdekt dat ze de overlevende van een 3-ling ben. Toen ze daar achter kwam was het net of alle puzzelstukjes van haar leven ineens in elkaar vielen. "Ik begreep het en kon daardoor beginnen met een proces van heling. Dit heeft me zoveel rust en eigenwaarde gegeven."

De Stichting Alleengeboren Tweelingen Nederland is belangrijk om kennis te delen omtrent Alleengeboren Tweeling/meerling zijn. Om handvatten te geven om hiermee verder je leven in te richten en wel zodanig dat je zelf de regie houdt.

Gerdien Keizer
"Mijn wens is dat mensen de kracht van AT-zijn ervaren."